سئو

بررسی فاکتورهای رتبه بندی توسط گوگل – فاکتورهای صفحه

آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

همانطور که می دانید گوگل از حدود ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی در الگوریتم سئو استفاده می کند و پیشنهاد ما این است که تمامی این ۲۰۰ فاکتور را مطالعه کنید تا بتوانید درک درستی از رتبه بندی در گوگل بدست آورید. فاکتورهایی که ما در اینجا بررسی میکنیم با درجه اهمیت متفاوت بوده و برخی مهم و برخی کم اهمیت هستند به همین علت تیم بهترین سایت وردپرس علاوه بر اینکه این ۲۰۰ فاکتور را برای شما ارائه میدهد لیست مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل را نیز در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه ی قسمت اول در آموزش فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگل در این قسمت به فاکتورهای مربوط به صفحه های وب می پردازیم.

سئو

فاکتورهای سئو مربوط به صفحه های وب

۱۱- کلمه کلیدی در تگ عنوان: تگ عنوان (title) دومین عنصر مهم محتوای سایت است (البته در کنار محتوای خود سایت) و بنابراین سیگنالی قوی برای سئوی صفحه به گوگل ارسال می کند.

۱۲- عنوانی که با کلمه کلیدی شروع شود: بر طبق داده های Moz، تگ های عنوانی که با کلمه کلیدی شروع شوند در سئو نتایج بهتری نسبت به تگ های عنوانی که کلمه کلیدی آنها در آخر قرار دارد به دست می آورند.

سئو - عنوان

۱۳- کلمه کلیدی در تگ توضیحات: یک سیگنال ارتباط سئو. اکنون بسیار با اهمیت نیست اما هنوز می تواند تفاوتی ایجاد کند.

۱۴- کلمه کلیدی که در تگ H1 باشد: تگ های H1 تگ های عنوان ثانوی هستند که یک سیگنال ارتباط دیگر به گوگل ارسال می کنند که می توانید نتایج این پژوهش در مورد تاثیر آن بر سئو را مشاهد کنید.

سئو - H1

۱۵- کلمه کلیدی عبارتی با بیشترین تکرار در صفحه است: داشتن کلمه کلیدی که نسبت به دیگر کلمات بیشترین تکرار را دارا باشد، احتمالا به عنوان یک سیگنال ارتباط در سئوی صفحه عمل می کند.

۱۶- حجم محتوای: محتوای با کلمات بیشتر می تواند مطالب بیشتری را پوشش دهد و در رتبه بندی سئوی صفحه احتمالا بر مقاله های سطحی کوتاه ترجیح داده می شوند. SERPIQ دریافت که حجم محتوا با موقعیت SERP مرتبط است:

سئو - حجم متن

۱۷- چگالی کلمه کلیدی: اگرچه به اندازه ای که قبلا در سئوی صفحه مهم بود، مهم نیست اما چگالی کلمه کلیدی هنوز توسط گوگل برای تعین موضوع یک صفحه وب مورد استفاده قرار میگیرد. اما زیاده روی نیز می تواند به شما آسیب وارد کند.

۱۸- آنالیز پنهان مفهومی کلمات کلیدی (Latent Semantic Indexing (LSI در محتوا: LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک میکند معنای متفاوت کلمات را استخراج کنند (Apple یک شرکت کامپیوتری در مقابل یک نوع میوه). وجود و یا عدم وجود LSI احتمالا به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا در سئوی صفحه عمل می کند.

۱۹- کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان و توضیحات: در کنار محتوا اگر کلمات کلیدی LSI در تگ های متای صفحه باشند احتمالا به گوگل در تشخیص هم معنی ها کمک خواهد کرد. که امکان دارد به عنوان یک سیگنال ارتباط در سئوی صفحه عمل کند.

۲۰- سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML: هر دو شرکت گوگل و Bing از سرعت لود صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. اسپایدرهای موتور جستجو با استفاده از کد صفحه و حجم فایل ها می توانند نسبتا سرعت لود صفحه را تخمین بزنند.

۲۱- محتوای تکراری: محتوای تکراری در سایت یکسان (حتی اگر مقداری تغییر یافته باشد) میتواند تاثیری منفی بر دیده شدن در موتور جستجو و سئوی صفحه داشته باشد.

۲۲- Rel = قانونی: اگر به درستی استفاده گردد، استفاده از این تگ ممکن است گوگل را از تکراری پنداشتن صفحه منع کند.

۲۳- سرعت لود صفحه در کروم: ممکن است گوگل برای به دست آوردن بهتر زمان لود یک صفحه از اطلاعات کاربر در کروم استفاده کند. این در هنگامی است که گوگل بخواهد سرعت سرور و استفاده از CDN و دیگر سیگنال های سرعت سایت را مد نظر قرار دهد.

۲۴- بهینه سازی تصاویر: تصاویر در یک صفحه سیگنال ارتباط مهمی را از طریق نام فایل، نوشته alt، عنوان، توضیحات و caption به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

۲۵- تازگی به روز رسانی محتوای سایت: گوگل محتوای تازه به روز شده را ترجیح داده، مخصوصا هنگامی که بر اساس زمان جستجو شود. اهمیت این نکته در سئوی صفحه از آن جهت است که گوگل زمان آخرین بروزرسانی یک صفحه مخصوص را نمایش می دهد.

سئو - بروزرسانی

۲۶- میزان به روزرسانی های محتوا: میزان ویرایش و تغییرات نیز یک عامل تازگی است. اضافه و یا حذف کردن یک بخش کامل بسیار در سئوی صفحه پر اهمیت تر از تغییر یک یا دو کلمه است.

۲۷- تاریخچه بروزرسانی ها: هر چند وقت یکبار یک صفحه به روز می شود؟ روزانه، هفتگی، هر ۵ سال؟ تکرار به روز رسانی صفحه نیز نقشی در تازگی صفحه بازی می کند.

۲۸- اهمیت کلمه کلیدی: داشتن کلمه کلیدی که در ۱۰۰ کلمه اول محتوای آن صفحه ظاهر شده است، بنظر یک سیگنال ارتباط مهم در سئوی صفحه است.

۲۹- کلمات کلیدی در تگ های H2, H3:

سئو - H2 H3

۳۰- ترتیب کلمه کلیدی:

۳۱- کیفیت لینک به خارج:

۳۲- تم لینک به خارج:

۳۳- گرامر و املاء

۳۴- اتحاد محتوا:

۳۵- محتوای تکمیلی مفید:

۳۶- تعداد لینک به خارج:

۳۷- مالتی مدیا:

۳۸- تعداد لینک های داخلی که به صفحه اشاره دارند:

۳۹- کیفیت لینک های داخلی که به صفحه اشاره دارند:

۴۰- لینک های شکسته:

۴۱- سطح خواندن:

سئو - قابل خواندن بودن

۴۲- لینک های مربوط (Affiliate):

۴۳- خطاهای HTML و تایید W3C:

۴۴- صفحه ای در دامنه پرنفوذ:

۴۵- PangeRank یک صفحه

۴۶- طول URL:

۴۷- مسیر URL:

۴۸- ویرایش دهنده انسان:

۴۹- دسته بندی صفحه:

۵۰- تگ های وردپرس:

۵۱- کلمه کلیدی در URL:

۵۲- رشته URL:

سئو رشته URL

۵۳- مراجع و منابع:

۵۴- لیست های شماره دار و دکمه ای:

۵۵- اولویت صفحه در نقشه سایت:

۵۶- لینک به خارج بسیار زیاد:

۵۷- کمیت دیگر کلمات کلیدی که صفحه برای آنها رتبه بندی شده است:

۵۸- عمر صفحه:

۵۹- طرح بندی کاربرپسند:

۶۰- دامنه های پارک شده:

۶۱- محتوای مفید:

منبع: Google Ranking Factors: The Complete List

    One thought on “بررسی فاکتورهای رتبه بندی توسط گوگل – فاکتورهای صفحه

  1. عالی بود
    دستتون درد نکنه

یک نظر ارسال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد 310 بازدید