بررسی فاکتورهای رتبه بندی توسط گوگل – فاکتورهای صفحه
آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت
همانطور که می دانید گوگل از حدود 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم سئو استفاده می کند و پیشنهاد ما این است که تمامی این 200 فاکتور را مطالعه کنید تا بتوانید درک درستی از رتبه بندی در گوگل بدست آورید. فاکتورهایی که ما در اینجا بررسی میکنیم با درجه اهمیت متفاوت بوده و برخی مهم و برخی کم اهمیت هستند به همین علت تیم بهترین سایت وردپرس علاوه بر اینکه این 200 فاکتور را برای شما ارائه میدهد لیست مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل را نیز در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه ی قسمت اول در آموزش فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگل در این قسمت به فاکتورهای مربوط به صفحه های وب می پردازیم.
فاکتورهای سئو مربوط به صفحه های وب
11- کلمه کلیدی در تگ عنوان: تگ عنوان (title) دومین عنصر مهم محتوای سایت است (البته در کنار محتوای خود سایت) و بنابراین سیگنالی قوی برای سئوی صفحه به گوگل ارسال می کند.
12- عنوانی که با کلمه کلیدی شروع شود: بر طبق داده های Moz، تگ های عنوانی که با کلمه کلیدی شروع شوند در سئو نتایج بهتری نسبت به تگ های عنوانی که کلمه کلیدی آنها در آخر قرار دارد به دست می آورند.
13- کلمه کلیدی در تگ توضیحات: یک سیگنال ارتباط سئو. اکنون بسیار با اهمیت نیست اما هنوز می تواند تفاوتی ایجاد کند.
14- کلمه کلیدی که در تگ H1 باشد: تگ های H1 تگ های عنوان ثانوی هستند که یک سیگنال ارتباط دیگر به گوگل ارسال می کنند که می توانید نتایج این پژوهش در مورد تاثیر آن بر سئو را مشاهد کنید.
15- کلمه کلیدی عبارتی با بیشترین تکرار در صفحه است: داشتن کلمه کلیدی که نسبت به دیگر کلمات بیشترین تکرار را دارا باشد، احتمالا به عنوان یک سیگنال ارتباط در سئوی صفحه عمل می کند.
16- حجم محتوای: محتوای با کلمات بیشتر می تواند مطالب بیشتری را پوشش دهد و در رتبه بندی سئوی صفحه احتمالا بر مقاله های سطحی کوتاه ترجیح داده می شوند. SERPIQ دریافت که حجم محتوا با موقعیت SERP مرتبط است:
17- چگالی کلمه کلیدی: اگرچه به اندازه ای که قبلا در سئوی صفحه مهم بود، مهم نیست اما چگالی کلمه کلیدی هنوز توسط گوگل برای تعین موضوع یک صفحه وب مورد استفاده قرار میگیرد. اما زیاده روی نیز می تواند به شما آسیب وارد کند.
18- آنالیز پنهان مفهومی کلمات کلیدی (Latent Semantic Indexing (LSI در محتوا: LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک میکند معنای متفاوت کلمات را استخراج کنند (Apple یک شرکت کامپیوتری در مقابل یک نوع میوه). وجود و یا عدم وجود LSI احتمالا به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا در سئوی صفحه عمل می کند.
19- کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان و توضیحات: در کنار محتوا اگر کلمات کلیدی LSI در تگ های متای صفحه باشند احتمالا به گوگل در تشخیص هم معنی ها کمک خواهد کرد. که امکان دارد به عنوان یک سیگنال ارتباط در سئوی صفحه عمل کند.
20- سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML: هر دو شرکت گوگل و Bing از سرعت لود صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. اسپایدرهای موتور جستجو با استفاده از کد صفحه و حجم فایل ها می توانند نسبتا سرعت لود صفحه را تخمین بزنند.
21- محتوای تکراری: محتوای تکراری در سایت یکسان (حتی اگر مقداری تغییر یافته باشد) میتواند تاثیری منفی بر دیده شدن در موتور جستجو و سئوی صفحه داشته باشد.
22- Rel = قانونی: اگر به درستی استفاده گردد، استفاده از این تگ ممکن است گوگل را از تکراری پنداشتن صفحه منع کند.
23- سرعت لود صفحه در کروم: ممکن است گوگل برای به دست آوردن بهتر زمان لود یک صفحه از اطلاعات کاربر در کروم استفاده کند. این در هنگامی است که گوگل بخواهد سرعت سرور و استفاده از CDN و دیگر سیگنال های سرعت سایت را مد نظر قرار دهد.
24- بهینه سازی تصاویر: تصاویر در یک صفحه سیگنال ارتباط مهمی را از طریق نام فایل، نوشته alt، عنوان، توضیحات و caption به موتورهای جستجو ارسال می کنند.
25- تازگی به روز رسانی محتوای سایت: گوگل محتوای تازه به روز شده را ترجیح داده، مخصوصا هنگامی که بر اساس زمان جستجو شود. اهمیت این نکته در سئوی صفحه از آن جهت است که گوگل زمان آخرین بروزرسانی یک صفحه مخصوص را نمایش می دهد.
26- میزان به روزرسانی های محتوا: میزان ویرایش و تغییرات نیز یک عامل تازگی است. اضافه و یا حذف کردن یک بخش کامل بسیار در سئوی صفحه پر اهمیت تر از تغییر یک یا دو کلمه است.
27- تاریخچه بروزرسانی ها: هر چند وقت یکبار یک صفحه به روز می شود؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال؟ تکرار به روز رسانی صفحه نیز نقشی در تازگی صفحه بازی می کند.
28- اهمیت کلمه کلیدی: داشتن کلمه کلیدی که در 100 کلمه اول محتوای آن صفحه ظاهر شده است، بنظر یک سیگنال ارتباط مهم در سئوی صفحه است.
29- کلمات کلیدی در تگ های H2, H3:
30- ترتیب کلمه کلیدی:
31- کیفیت لینک به خارج:
32- تم لینک به خارج:
33- گرامر و املاء
34- اتحاد محتوا:
35- محتوای تکمیلی مفید:
36- تعداد لینک به خارج:
37- مالتی مدیا:
38- تعداد لینک های داخلی که به صفحه اشاره دارند:
39- کیفیت لینک های داخلی که به صفحه اشاره دارند:
40- لینک های شکسته:
41- سطح خواندن:
42- لینک های مربوط (Affiliate):
43- خطاهای HTML و تایید W3C:
44- صفحه ای در دامنه پرنفوذ:
45- PangeRank یک صفحه
46- طول URL:
47- مسیر URL:
48- ویرایش دهنده انسان:
49- دسته بندی صفحه:
50- تگ های وردپرس:
51- کلمه کلیدی در URL:
52- رشته URL:
53- مراجع و منابع:
54- لیست های شماره دار و دکمه ای:
55- اولویت صفحه در نقشه سایت:
56- لینک به خارج بسیار زیاد:
57- کمیت دیگر کلمات کلیدی که صفحه برای آنها رتبه بندی شده است:
58- عمر صفحه:
59- طرح بندی کاربرپسند:
60- دامنه های پارک شده:
61- محتوای مفید:
درباره حجت میرزائی
کارشناس ارشد هوش مصنوعی هستم. از سال 85 کد نویسی با C# را شروع کردم و از سال 91 بصورت حرفه ای کار در زمینه طراحی وب را آغاز کردم. هم اکنون با Asp.net و وردپرس کار طراحی وب انجام میدهم. علاقه مند به مباحث سئو و طراحی اپلیکیشن های موبایل می باشم.
نوشته های بیشتر از حجت میرزائیمطالب زیر را حتما بخوانید
آموزش رایگان سئو وردپرس در سال 2020
140 بازدید
آموزش افزونه Yoast Seo : آموزش کامل افزونه یوست برای سئو وردپرس
131 بازدید
تبدیل http به https در وردپرس : چطور آدرس سایت وردپرس را به https تغییر بدهیم؟
176 بازدید
آموزش غیرفعال کردن ریدایرکت خودکار افزونه Yoast در وردپرس
218 بازدید
نمایش توضیحات دسته ها در سایت وردپرسی
296 بازدید
دسترسی به دادههای سرچ کنسول در گوگل آنالیتیکس
279 بازدید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی بود
دستتون درد نکنه